야후! 원플레이스™, 혁신적인
모바일 컨텐츠 관리 서비스

야후!(나스닥 YHOO) 혁신적인 모바일 컨텐츠 솔루션인 야후! 원플레이스™(onePlace) 공개하면서 세계 모바일 시장에서의 입지를 지속적으로 강화해 가고 있다.

 

야후! 끊임 없는 혁신을 추구하고 있는 모바일 검색과 커뮤니케이션 분야의 업적들을 배경으로 고안된 야후! 원플레이스™는 이용자들이 인터넷 상에서의 방대한 정보들을 효과적으로 관리할 있도록 하는 툴이다.

 

야후! 커넥티드 라이프(Connected Life) 부문 수석 부사장 마르코 보에리스 부사장(Marco Boerries) “지난 3 동안 우리는 전세계 고객들에게 혁신적이고 필수적인 서비스들을 전달하고, 야후! 인터넷 시작점이 있도록 하기 위해 모바일 전략들을 적극적으로 실행해 왔다. 우리는 야후! 원플레이스를 소개하면서 모바일 전략 노선에서 야후! 추구하는 다음 단계의 핵심 요소들을 소개하려고 한다”라며 “야후! 원플레이스는 사용자들이 추구하는 흥미나 관심 사항, 정보의 요소들이 어디에 있건 그들이 가장 찾고자 하는 것을 신속하게 있다. 야후! 원플레이스는 모바일 사용자들에게 풍부하고 역동적인 컨텐츠 경험을 제공할 것이다”라고 전했다.

 

사용자 삽입 이미지

야후! 원플레이스로 사용자는 관심 사항이나 흥미, 중요한 정보들을 풍부하고도 개인화된 서비스로 축약시켜 제공받게 된다. 야후! 원플레이스를 통해 모든 정보들이 빠르게 모아 지고, 실시간으로 유지되면서 사용자가 원하는 데로 제공되기 때문이다. 이제 사용자는 원하는 정보뿐 아니라 획득 방법까지도 맞춤형으로 제공 받게 것이다.

 

한편, 야후! 원플레이스는 북마크를 이용하는 것과 같이 기본적으로 인터넷 상에서의 필요한 정보(정보 제공 뉴스, 웹사이트, 비디오, 이미지, 이메일, 검색 질문 ) 서로 링크시켜주기 때문에 사용이 간단하다. , 야후! 원플레이스 내에서는 사용자가 선택한 모든 정보들이 자동으로 업데이트(: 최신 게임 점수, 주가 ) 된다. 혹은 고객이 생성한 ‘콜렉션(collection)’을 통해 그들이 원하는 정보를 즉각적으로 찾을 있도록 가장 최적화 정보를 묶어서 보여 준다.

 

뿐만 아니라, 야후! 원플레이스는 사용자가 최소의 노력으로 일상에서 가장 얻고 싶은 정보(좋아하는 스포츠 팀이나 주식 ) 찾을 있도록 돕는다. 예를 들어, 사용자가 6월에 파리에서의 휴가를 계획하고 있다면 그는 ‘파리’라는 검색어를 등록함으로써, 여행과 관련된 날씨, 도시 가이드, 음식점 리뷰, 호텔 예약, 거리 도보, 노래, 불영 사전, 추천 와인 등의 유용한 정보들을 모을 있다.

 

나아가, 야후! 원플레이스는 사용자에게 그들이 원하는 가장 최신의 정보(예를 들어 비행 시간이 바뀌었다는 것을 그들이 있도록) 제공하고 즉각적으로 그들이 원하는 것에 언제든 접근할 있도록 해줄 것이다.

 

야후! 원플레이스는 다음의 특성을 가지고 있다.

 

Centralized and open content management  [집약적이고 개방적인 정보 관리]

- 인터넷 안에 존재하는 고객들의 관심사 안에 있는 모든 정보들을 한자리에 모아 그들이 원하는 가장 적합한 정보를 찾을 있도록 놓았다. 또한, 서비스는 사용자가 이미 야후! 네트워크(마이야후!, 플리커, 딜리셔스) 통해서나 다른 유명 사이트에서 (e.g., Digg®, Last.FM®, reddit, Yelp®) 설정해 놓은 선호 컨텐츠에 쉽게 접근할 있도록 고안되어 있다.

 

Personalized views [개인화된 화면]

- 이용자의 특정 필요를 기반으로 컨텐츠를 즐길 있다.

> Collections- 예를 들면, 여행에 대한 정보 수집, 좋아하는 80년대 밴드 묶음화된 정보 검색이 가능하다.

> Categories- 접근이나 수정이 용이하도록 흔히 사용되는 주제들(ex. 명사, 지역 경제, 스포츠) 따라 컨텐츠를 재구성한다.

> Pulse- 비행기의 이착륙 시간 변경이나 좋아하는 가수의 최신 , 레스토랑 리뷰 사용자와 관련된 컨텐츠 정보를 자동 업데이트한다.

> Favorites- 사용자가 가장 즐겨 이용하는 컨텐츠를 지속적으로 살핀다.

 

Dynamic updates [다이나믹 업데이트]

- 하루 동안 실시간으로 업데이트 선택된 정보를 미리 보기 있다.

전세계적으로 무슨 일이 일어 났는지 한눈에 살필 있도록 준다.

 

Mobile RSS reader [모바일 RSS 리더]

- 야후! 원플레이스에 모바일RSS 통합해 사용할 있다.

사용자들이 설정한 즐겨찾기 Feed 정보들을 정기적으로 쉽게 받아 있다.

 

Smart organization [효율적인 구성]

- 사용자가 찾는 가장 유용한 정보를 묶어 특정 주제에 대한 풍부한 정보를 형성해 준다.

 

야후! 원플레이스는 야후! 원컨넥트와 함께 2008 2분기 출시를 앞두고 있다. 개의 서비스는 야후! 3.0, 야후! 새로운 모바일 홈페이지, 야후! 원서치 등을 기반으로 모바일 영역에서 뛰어난 실적을 보이고 있는 야후! 포트폴리오에 포함될 것이다.

 

야후! 원플레이스에 대한 추가정보는 http://mobile.yahoo.com/oneplace에서 얻을 있다.

 

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[원본]

Yahoo! onePlace(TM) Revolutionizes Mobile Content

Innovative Service to Offer Users a Better Way to Manage Important
Internet Content on Mobile

HANNOVER, Germany, Mar 04, 2008 (BUSINESS WIRE) -- Yahoo! (NASDAQ:YHOO) continues to enable the global mobile ecosystem with the unveiling of Yahoo! onePlace(TM) - a revolutionary mobile content management solution. Following the company’s achievements in reinventing mobile search and mobile communications, Yahoo! onePlace is designed to be an essential tool to enable consumers to better manage the wide selection of content available across the Internet.

"Over the last three years, we have aggressively executed on our mobile strategy to deliver innovative and indispensable services to consumers globally and become the starting point for the most users. With the introduction of Yahoo! onePlace, we are announcing the next essential component to our mobile product line up," said Marco Boerries, executive vice president, Connected Life, Yahoo!. "Yahoo! onePlace is where users will be able to find what matters to them the most, no matter where their interests, passions and information come from. Yahoo! onePlace will provide mobile users with a rich and dynamic content experience."

Yahoo! onePlace(TM) will bring together a consumer’s interests, passions and important information into a single location - creating a rich and highly personalized experience. Everything is instantly organized, dynamically kept current, and served to them the way they want. So now, the content they consume and the way they consume it will be hyper-customized to their specific preferences and tastes.

Yahoo! onePlace will be simple-to-use because it will be based on a familiar process of using bookmarks to instantly link to practically any piece of content (news feeds, web sites, videos, images, emails, search queries, etc.) from anywhere across the Internet. Once in Yahoo! onePlace, everything will be kept automatically updated (with the latest game score, stock price, etc.) as well as assigned categories and tags - or placed into customized "collections" that consumers create - making it extremely intuitive for consumers to find and combine their content in the ways most useful to them.

Yahoo! onePlace will allow consumers to stay better informed on the topics they care about, with less work - for their daily interests (e.g., favorite sports teams or stocks), as well as those they only care about on a selective basis. For example, if a user is planning a holiday to Paris in June, he could create a "Paris" collection, and begin linking it to any information he thinks will be useful to him on his trip: weather conditions, city guides, restaurant reviews, hotel reservations, walking maps, songs of Edith Piaf, English-French dictionaries, winery recommendations, etc. Yahoo! onePlace will give consumers a single location to consume all of their information contextually, keeping it updated (so they know, for example, if their flight times have changed) and instantly accessible whenever and however they want it. The product will be configured to allow consumers to do the same for literally hundreds of different topics.

Yahoo! onePlace is designed to include the following features, which will allow consumers to:

 
-- Centralized and open content management - Centralize and manage all
 the content they care about, from anywhere on the Internet,
 accessible from a single location and arranged to best meet their
 preferences. The product is also designed to allow consumers to link
 to any favorite content they’ve already personalized on the Yahoo!
 network (e.g., MyYahoo!(R), flickr(TM), del.icio.us(R)), or at other
 popular websites (e.g., Digg(R), Last.FM(R), reddit(TM), Yelp(R)).
-- Personalized views - Enjoy their content based on their specific
 needs:
    -- Collections - Group content in a way that makes sense. For
     example, create a collection related to an upcoming trip, or of
     favorite 80s bands.
    -- Categories - Organize content according to commonly-used
     subjects (e.g., celebrities, local businesses, sports), making it
     easy to access and retrieve.
    -- Pulse - Stream updates relevant to users’ content, such as
     flight status changes, new songs by a favorite music artist, or a
     restaurant review.
    -- Favorites - Surface the content a consumer uses most
     frequently.
-- Dynamic updates - See previews for selected sources that are kept
 fresh throughout the day - giving users a single location for a view
 of what’s going on across their world.
-- Mobile RSS reader - Use a mobile RSS reader integrated into Yahoo!
 onePlace - providing a simple way to read and subscribe to their
 favorite feeds.
-- Smart organization - Create a rich experience around a specific
 topic by grouping whatever content they find most useful.
 

Yahoo! onePlace is expected to launch, along with Yahoo! oneConnect(TM), in Q2 2008, joining Yahoo!’s award-winning mobile product portfolio, which includes Yahoo! Go 3.0, Yahoo!’s new mobile homepage and Yahoo! oneSearch(TM). After its release, Yahoo! onePlace is expected to become available across hundreds of devices and mobile browsers around the world.

For more information on Yahoo! onePlace, go to http://mobile.yahoo.com/oneplace. Screenshots of Yahoo! onePlace as well as Yahoo!’s other mobile services can be found at http://mobile.yahoo.com/newsroom.

About Yahoo!

Yahoo! Inc. is a leading global Internet brand and one of the most trafficked Internet destinations worldwide. Yahoo! is focused on powering its communities of users, advertisers, publishers, and developers by creating indispensable experiences built on trust. Yahoo! is headquartered in Sunnyvale, California.

For more information on Yahoo! Mobile please visit mobile.yahoo.com.

Yahoo!, Yahoo! Go 3.0, Yahoo! onePlace, Yahoo! oneSearch, Yahoo! oneConnect, Flickr, del.icio.us and the Yahoo! logo are trademarks and/or registered trademarks of Yahoo! Inc. All other names are trademarks and/or registered trademarks of their respective owners.

This press release contains forward-looking statements that involve risks and uncertainties concerning Yahoo! onePlace (including without limitation the statements contained in the quotations from management in this press release), as well as Yahoo!’s strategic and operational plans. Actual events or results may differ materially from those described in this press release due to a number of risks and uncertainties. The potential risks and uncertainties include, among others, the possibility that the expected implementation of Yahoo! onePlace, including its planned features and platforms, described may be delayed, may not ultimately be implemented, or if implemented may not be successful; consumers may not accept or respond as positively to Yahoo! onePlace as anticipated; and competitors may offer similar competing services. More information about potential factors that could affect Yahoo!’s business and financial results is included under the captions, "Risk Factors" and "Management’s Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations," in Yahoo!’s Annual Report on Form 10-K for the fiscal year ended December 31, 2007, which is on file with the SEC and available at the SEC’s website at www.sec.gov.

SOURCE: Yahoo! Inc.

Yahoo!, Inc.
Cory Pforzheimer, +1-408-349-2686
coryp@yahoo-inc.com
Chloe Graf, +44 (0) 07956 264 863
cgraf@yahoo-inc.com


Posted by 개구리발톱
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